Busselskabet har siden sidste nummer af nyhedsbrevet modtaget nedenstående roser til medarbejdere. De pågældende medarbejdere har fået direkte besked.

En buschauffør har fået ros og tak af en passager for ”fantastisk god og betænkelig service”. Passageren faldt i søvn i bussen og kom derfor ikke af ved sit bestemmelsessted på Asylvej/Grenåvej, men kom med til endestationen i Studstrup. Her blev passageren vækket af chaufføren, som var så venlig at tage vedkommende med til Station Nord.

En buschauffør har fået ros af en passager for at sprede god stemning i bussen. Passageren skriver: ”Jeg sidder lige nu i bus 702 på vej mod Aarhus C og smiler. Det er takket være buschaufføren i 18’eren, som jeg er med. Det regner og regner, og pludselig tænder han mikrofonen og byder os alle velkommen om bord og tager os med til de sydens himmelstrøg og solskin. Sikke en herlig måde at starte dagen på - med det største smil om munden. Ansæt flere af den type mennesker. De skaber glæde på en helt almindelig bustur. Min lørdag bliver i hvert fald en tand bedre! Glæder mig allerede til at køre med ham igen.”

En buschauffør har fået ros af en passager for en hyggelig bustur, hvor passageren, som var den eneste i bussen, blev budt på chokolade.

En buschauffør har fået ros af en passager for at bevare det gode humør til trods for forsinkelse.

En buschauffør har fået ros af en passager for stor venlighed og hjælpsomhed. Passageren, som ikke var forberedt på at linje 3A havde ændret rute, henvendte sig efter eget udsagt til chaufføren på en ”ikke så venlig måde”. ”Hun var meget sød og hjælpsom og hjalp mig af ved et andet stop, så problemet var slet ikke så stort, ” skriver passageren og ærgrer sig over ikke at have fået sagt tak for hjælpen til chaufføren og undskyldt for at være lidt kort for hovedet.

En buschauffør har fået ros af en passager for sin glade og positive væremåde, som passageren synes gjorde turen meget bedre.

En buschauffør har fået ros af en passager, fordi han hjalp denne med at komme af ved det rigtige stoppested og forklarede, hvordan passageren skulle finde vej til sit bestemmelsessted.

En buschauffør har fået stor ros af en passager for at gøre ”alt det rigtige”, da en ung pige faldt og kom til skade i bussen. Passageren fortæller, at en person løb ud foran bussen, så chaufføren måtte bremse hårdt op for ikke at ramme vedkommende. Den unge pige rejste sig i netop det øjeblik, men nåede ikke at gribe fat i noget, så hun faldt og slog sit knæ. Det viste sig, at pigen i forvejen havde en løs knæskal, så hun havde store smerter efter faldet og græd. Chaufføren kontaktede straks Driftscenteret og alarmcentralen og ambulancen kom og tog over. Passageren fortæller, at chaufføren var meget ked af, at pigen var kommet til skade, men hun forsikrede ham om, at det var bedre, at det gik ud over hendes knæ, end at han havde påkørt et menneske. ”Stor cadeau til jeres chauffør fra os begge! Han håndterede alt efter bogen, selvom han tydeligvis også var rystet,” skriver passageren.

En buschauffør har fået ros af en passager, som skriver: ”Det har været en rigtig dejlig tur at starte dagen på. Chaufføren bød rigtig pænt velkommen til alle og sænkede bussen, så jeg lettere kunne komme ind med min barnevogn, og så holdt han en lille “god dag til jer alle”-tale i højtaleren. Dejligt med en buschauffør, der i den grad smitter med sit gode humør.”