Roser

Busselskabet har siden sidste nummer af nyhedsbrevet modtaget nedenstående roser til medarbejdere. De pågældende medarbejdere har fået direkte besked.

  • Tak til chaufføren på linje 11 for at gøre dagen bedre. Tak for hilsenen over højtaleren, som bragte smil på alles læber. Dejligt med en morgenfrisk buschauffør.

 

  • Tak til den chauffør som stoppede, selvom jeg stod fuldstændigt mørkelagt, havde travlt med at rulle en smøg og ikke var klar med min lommelygte. Jeg var kommet for sent ud af døren, og alligevel troede jeg, at jeg havde god tid.

 

  • Hermed en stor tak til chaufføren på linje 1A, der gjorde stop på vej ud fra endestationen ved Vejlby/Stenagervej, selv om han var påbegyndt sin kørsel i retning mod byen. Min datter og jeg er meget taknemmelige.

 

  • Jeg tog fra Busgaden mod Holme med linje 2A. På banegården stod en ung pige på og gik op til chaufføren. Hun spurgte, hvordan man tanker penge på rejsekortet med mobilepay. Chaufføren sagde, at det ikke var muligt, men at han kunne veksle penge. Pigen havde dog kun mobilepay. "Vent lige lidt" sagde chaufføren og ledte i sine lommer. Han fandt penge til billetten og gav dem til pigen. "Men jeg kan ikke betale tilbage" sagde hun, hvortil chaufføren svarede: "Nej, men du kan jo heller ikke køre uden billet!". Så pigen fik pengene, og da hun skulle af i Kongsvang, gik hun op og gav chaufføren hånden og sagde "Tak, du er et godt menneske." Det kan man da kun tilslutte sig! Hav en dejlig dag.
  • Hermed lige en gang ros til en af jeres chauffører på linje 14. Vi er ofte med bussen, hvor vedkommende er chauffør. Hun kører uden voldsomme accelerationer og hårde opbremsninger ved stoppesteder, og alle sving foretages, uden at vi skal klamre os til stropper o.l. Ligeledes sænker hun altid bussen, så af- og påstigning gøres nemmere. Vi er mange pensionister, der ser friske og raske ud, men ofte har problemer med knæ og hofter, så alle chauffører burde sænke bussen hver gang.

 

  • Stor ros til jeres chauffør på 4A, som netop har sat mig af på Park Allé fra Viby. Det var en skøn morgenhilsen, han sendte, hver gang passagerer skulle af. Det varmer bestemt i denne specielle tid! Håber I vil hilse ham og sige TAK.

 

  • Chaufføren spurgte en passager, om det var hans pose, som var glemt ved stoppestedet. Det var det ikke, men tanken gør en glad og viser, at chaufføren ser sit job som mere end at køre fra punkt A til punkt B. Jeg håber chaufføren får af vide, at der ikke skal mere til at gøre en passager varm om hjertet.

 

  • Jeg vil gerne rose den kvindelige chauffør, jeg kørte med i går på linje fra Viby mod Risskov. Hun kørte så godt og sikkert. Det var som at køre med en ambulance: ingen fejl, totalt overblik og sikkerhed i højsædet. Flot arbejde!