Det har været et godt forår for Busselskabet
Af direktør Torben Høyer
Det har været et godt forår for Busselskabet. Stabiliteten har været helt unik, også i forhold til det sædvanlige høje niveau. Stabiliteten er rygraden i Busselskabet. Det er det, alt andet bygger på. Så tak til de mange der sikrer, at hverdagen fungerer hver dag.
En by i fremdrift
Vi leverer busdrift til borgerne i Aarhus, og Aarhus er virkelig en by i fremdrift. Vi har fået et helt fantastisk multimediehus, DOKK1, (på aarhusiansk, DOKKEN), et museum, MOMA (Moesgaard Museum) i international topklasse, og så har vi selvfølgelig Aros og regnbuen. For en by af Aarhus’ størrelse er det meget store og unikke attraktioner, der trækker mange til byen fra nær og fjern. Aarhus City Halvmaraton er ligeledes blevet en del af bybilledet, og alle i Busselskabet klarede de udfordringer der fulgte med diverse ruteændringer på dagen.
Der er tilfredshed med Busselskabet, og vi kan roligt være stolte af, hvad vi leverer 24/7, 365 dage om året. Det er ikke nogen selvfølge, at det lykkes, men det gør det på grund af kompetente og engagerede medarbejdere.
Letbanen – en håndterbar udfordring
Letbanen vil også give byen et stort løft. Busselskabets udfordringer i den forbindelse kender vi: formodentlig mindre buskørsel, men også mere erstatningskørsel.
Vi kender ikke det endelige resultat, men vi ved, at der forventes fleksibilitet af os og ikke mindst en sikker og god service i hele perioden. Men jeg er overbevist om, at vi er klar til udfordringerne. Alene implementeringen af rejsekortet viser, at vi kan håndtere, hvad der kommer. Realtidssystemerne hænger lidt stadigvæk, men når teknikken er på plads, vil det blive en fordel for både chauffører og for passagerer.
Trivslen skal undersøges
I løbet af efteråret sætter vi en større trivselsundersøgelse i gang. Planen er at lægge den meget bredt ud til vores medarbejdere for at få et nuanceret billede af de trivselsmæssige udfordringer, vi har.
Vi vil være Danmarks bedste busselskab, og det kræver, at vi leverer service til passagererne hele tiden, men også at vi har styr på trivslen i Busselskabet. Så derfor spørger vi jer i løbet af efteråret: Hvordan går det egentlig? Trives I? Hvor kan vi blive bedre? Hvad går godt? Det glæder jeg mig til!
I kommer selvfølgelig til at høre meget mere om det, men indtil da:
God sommer - nu også med lidt sol og varme.