Du skal gøre, hvad der er muligt for at undgå uheld og dermed skader. Uanset vilkårene på din rute, så skal du køre efter forholdene, og gør du det, så undgår du i højere grad at blive involveret i uheld.
Involveres du i et uheld så husk, at du er ansvarlig for og dermed forpligtet til at indberette enhver skade i appen BusRapp på din smartphone. Du er velkommen til at ringe til Driftscenteret, hvis du har brug for hjælp til dette.
Skadeanmeldelse – Alle skader skal registreres
ALLE uheld/skader kræver en skadeanmeldelse, da de bliver behandlet via vores forsikringsselskab.
Kommer du til at lave en skade på eget eller andres køretøj, skal du oprette en skadesrapport i BusRapp. Det samme gælder, hvis du opdager en skade ved overtagelse af bussen. Der skal også oprettes en skadesrapport, hvis en kunde f.eks. falder i bussen, hvis der sker skade på kunders ejendele, eller hvis man beskadiger andres ejendom, som f.eks. skilte, lygtepæle mv.
Læs mere om anmeldelse af uheld/skader i BusRapp og om de blanketter, som evt. skal bruges i forbindelse med uheld/skader HER
Retningslinjer og vejledning
Læs om håndtering af uheld og skader i AarBus og få vejledning om, hvordan man undgår skader på busserne HER